دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس، کارکنان دانشگاه و روسای مراکز آموزشی بر همافزایی ظرفیتهای منحصر بفرد استان قزوین با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تاکید کرد.
دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با رئیس، کارکنان دانشگاه و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان دیدار و گفتگو کرد.
۷۰ درصد از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه در استان قزوین در سطح کیفی ۲ قرار دارد
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، در آغاز این دیدار که امروز چهارشنبه ۱۴ آبانماه با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین ضمن خوشامدگویی و تقدیر از توجه ایشان به حوزه آموزش عالی مهارتی، در گزارشی از جایگاه دانشگاه در آموزش عالی استان به تحصیل حدود ۴ هزار دانشجو در ۱۲۳ کدرشته محل در مراکز آموزشی تحت نظارت این دانشگاه اشاره و اظهار داشت: نیمی از این جمعیت دانشجویی در ۷۵ کدرشته محل در مقطع کاردانی و نیم دیگری از این دانشجویان در ۴۸ کدرشته محل مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند. وی با اشاره به رشتههای متنوع دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: تنوع رشتههای علمی کاربردی متناسب با نیاز استان بوده و بر اساس الگوی ماموریتگرایی مراکز آموزشی، تکثر و تکراری بودن این رشتهها در مراکز تا حد زیادی محدود شده است.
دکتر فتح طاهری با بیان اینکه دانشگاه به منظور رصد و پایش کیفیت آموزشی در سالهای اخیر اقدام به اجرای طرح سطحبندی مراکز آموزش علمی کاربردی کشور نموده است، گفت: در چهار سطح کیفی تعریف شده، بر اساس آخرین سطح بندی صورت گرفته خوشبختانه ۷۰ درصد از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه در استان قزوین در سطح ۲ قرار گرفتهاند و مابقی مراکز در سطح ۳ قرار دارند که حکایت از فعالیت مراکز آموزشی با کیفیت در سطح استان دارد. فعالسازی مراکز نوآوری، برگزاری استارتاپهای مختلف، هویتبخشی به مراکز آموزشی از طریق تهیه و تصویب اساسنامه آنها از دیگر موارد مطرح شده توسط ریاست دانشگاه در این نشست بود.
دانشگاه جامع علمی کاربردی الگوی شایستهای از سیستم آموزش منابع انسانی در شرق آسیاست
دکتر محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود، دانشگاه جامع علمی کاربردی را مرجع مهارتآموزی و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: کشورهای پیشرفته شرق آسیا به جای افزایش کمی دانشگاههای خود، توسعه مراکز آموزش مهارتی را در جوار سازمانها، شرکتهای صنعتی و کشاورزی هدف قرار دادهاند به گونهای که ۶۰ درصد از کارکنان آنها توسط این مراکز آموزشهای مرتبط با کار خود را فرا میگیرند. وی در ادامه، دانشگاه جامع علمی کاربردی را الگوی شایستهای از این سیستم آموزشی دانست و خاطرنشان کرد با حمایت مادی و معنوی از دانشجویان علمی کاربردی میتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات و کاستیهای حوزه منابع انسانی کشور را مرتفع کنیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع و جذابیت رشتههای دانشگاه جامع علمی کاربردی، بر گسترش متوازن این رشتهها در سطح استان تاکید کرد و اظهار داشت: علی رغم وسعت کم استان قزوین موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد آن به عنوان نقطه اتصال استانهای شرقی و غربی و همچنین شمالی و مرکزی کشور ظرفیت عظیمی را پدید آورده که وجود ۱۵ شهر و شهرک صنعتی در استان موید این امر است. وی خاطرنشان کرد: همافزایی این ظرفیتهای بالقوه و بالفعل با آموزش عالی مهارتی شکوفایی اقتصادی استان و کشور را به همراه خواهد داشت.
شایان ذکر است در این نشست، سید حامد موسوی شال رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین به نمایندگی از روسای مراکز آموزشی، با اشاره به اینکه مدرسان این دانشگاه به عنوان بخشی از نخبگان استان از وجاهت علمی بالایی برخوردار هستند، به تشریح ظرفیت بالای این دانشگاه در ارائه آموزشهای ضمن خدمت کارکنان دولت پرداخت و با انتقاد از عقد قراراداد سازمانهای دولتی ذیربط با معدودی از آموزشگاههای خصوصی استان در این رابطه خواستار توجه و پیگیری نمایندگان استان برای رفع این مشکل شد. وی همچنین با یادآوری پیگیریهای دانشگاه برای تخصیص یک ردیف بودجه به آموزش عالی مهارتی در سنوات گذشته مجلس شورای اسلامی، از نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خواست این موضوع را در مجلس پیگیری نماید.