دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در نشست هم‌اندیشی با دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی از رشد ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین خبر داد.

نشست هم‌اندیشی دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی مراکز آموزش علمی کاربردی با دکتر علی فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین روز دوشنبه ۲۴ آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ دکتر فتح طاهری در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، با تشریح اصلاحات اساسی صورت گرفته در دانشگاه، این اصلاحات را در هویت‌بخشی به دانشجویان دانشگاه و استقرار گفتمان مهارت‌آموزی در جامعه بسیار اثرگذار دانست و افزود: اجرای سیاست‌های راهبردی دانشگاه همچون تعیین شاخص‌های کیفی و پایش عملکرد مراکز آموزشی بر این مبنا، سطح‌بندی مراکز آموزشی، اجرای طرح ساماندهی مدرسان، ایجاد مراکز تخصصی نوآوری، تخصصی کردن مراکز آموزشی بر اساس ماموریت‌ آن‌ها، برگزاری جشنواره‌های متعدد علمی، فرهنگی و ورزشی، حمایت از برگزاری رویدادهای شتاب و اجرای سیاست انقباضی در رشد کمی مراکز در طول ۵ سال گذشته باعث شده است که امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه مهارتی و کارآفرین مورد اقبال جامعه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با ارائه گزارشی از میزان پذیرش دانشجو در سنوات گذشته و مقایسه آن با پذیرش مهرماه سالجاری گفت: با استقرار تیم مدیریتی جدید زیر نظر جناب آقای دکتر امید ریاست عالی دانشگاه در سال ۱۳۹۴ و اجرای سیاست‌های اصلاحی، هر چند در ابتدا پذیرش دانشجو در دانشگاه کاهش یافت ولی نگاه آماری به پذیرش دانشجو در طی سه سال گذشته نشان می‌دهد که این روند تغییر یافته و شاهد افزایش جذب دانشجو در دانشگاه هستیم. وی با ارائه آمار پذیرش دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه در استان قزوین افزود: در مهرماه سال ۹۷ تعداد ۱۱۴۷ دانشجو و در سال ۹۸ تعداد ۱۲۱۵ دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین پذیرش شدند این درحالی است که در مهرماه سالجاری پذیرش دانشجو تعداد ۱۵۸۴ نفر بوده که رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. وی خاطر نشان کرد روند افزایشی در حالی اتفاق افتاده که به طور کلی روند تقاضای تحصیل در آموزش عالی کشور به دلایل مختلف از جمله کاهش جمعیت دانش‌آموزی کاهشی است.

دکتر فتح طاهری در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی مراکز آموزش علمی کاربردی استان حضور فعال در مراکز آموزشی و تقویت روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان را در پیشبرد اهداف دانشگاه ضروری دانست و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه به ظرفیت بزرگی که در حضور فعال دانشجویان وجود دارد واقف هستند و ایجاد شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی نیز در همین راستا صورت گرفته است. وی اضافه کرد: دبیران شورای تعامل پس از جمع‌بندی درخواست‌ها و مشکلات دانشجویان می‌توانند در سه سطح مشکلات و کاستی‌های موجود را پیگیری نمایند. سطح اول ارتباط با روسای مراکز آموزشی است که مطمئناً بخش عمده‌ای از مشکلات در همین مرحله حل خواهد شد. در سطح دوم واحد استانی دانشگاه مرجع رسیدگی به این مشکلات خواهد بود و در سطح سوم سازمان مرکزی دانشگاه مشکلات کلان را که عمدتاً مربوط به سیاست‌گذاری‌ها می‌شود بررسی خواهد نمود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در خاتمه ضمن تاکید بر برگزاری منظم این جلسات اظهار امیدواری کرد که این تعامل دو سویه میان واحد استانی و دانشجویان در رشد کیفی آموزش‌ها که هدف نهایی مجموعه دانشگاه است موثر باشد.

هر یک از دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مشکلات دریافت وام شهریه دانشجویی، اجرای صحیح دروس کاربینی و کارورزی، آزمون متمرکز مجازی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از جمله موارد طرح شده توسط دبیران در این نشست بود.