رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در جشنواره تجلیل از مدرسان برتر استانی دانشگاه از برگزاری ۷۵ درصد از کلاس‌های نظری دانشگاه به صورت مجازی خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: شیوع بیماری کرونا با همه روزهای سخت و ناگواری که برای ما به همراه آورد توانست سبکی نوین از آموزش را پیش روی ما قرار دهد که به نظر می‌رسد این تجربه در استان قزوین نیز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

دکتر علی فتح طاهری رئیس واحد استانی قزوین در جشنواره تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین که با حضور دکتر سلیمان عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر اسماعیل شهمیری مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی، روسای مراکز آموزشی و مدرسان برتر استان در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: طبیعتا اگر دانشگاه رشد و ارتقاء پیدا می‌کند به جهت تلاش‌هایی است که مدرسان ما به عنوان سفیران دانایی انجام می‌دهند و خوشحالیم که فعالیت دوستان ما در سنگر تعلیم و تربیت نیز با وجود شیوع بیماری کرونا و ایجاد فاصله گذاریها به هیچ عنوان تعطیل نشد و این جریان همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در آغاز شیوع بیماری کرونا سرانه استفاده از سامانه‌های آنلاین آموزشی بسیار پایین بود ولی امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیش از ۷۵ درصد از کلاس‌های ما به صورت مجازی برگزار شده است و در یک بازه زمانی کوتاه بدون پیش زمینه و آمادگی کامل دانشجویان و مدرسان توانستیم به این شرایط مطلوب دسترسی پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: قطعا زندگی در دوران پساکرونا بسیار متفاوت از زندگی ما پیش از شیوع این بیماری بوده است و از تجربیاتی که در این مدت آموختیم به بهترین شکل بکارگیری خواهیم کرد که تجربیات حوزه آموزش جزو ارزشمندترین این تجربیات خواهد بود.

دکتر فتح طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ارزیابی‌های انجام شده در طرح سطح‌بندی مراکز آموزشی سراسر کشور علاوه بر انتخاب یک مرکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین بعنوان یکی از ۱۰ مرکز برتر آموزشی در سطح کشور، دو سوم مراکز استان قزوین در سطح دو قرار گرفتند و یک سوم باقی مراکز ما در سطح سه قرار دارند که این مسئله نیز برای ما افتخار آفرین است که این موفقیت را مدیون تلاش مدرسین خود هستیم.

وی تصریح کرد: طی بررسی‌هایی که انجام شد ما توانستیم از تمام ظرفیت‌هایی که برای استان در نظر گرفته شده بود استفاه کنیم و ۶ نفر از استان را به عنوان مدرس برتر استانی برای حضور در مرحله کشوری جشنواره تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه به سازمان مرکزی معرفی کنیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: در سنوات گذشته ما شاهد تمرکز ارزش‌گذاری فعالیت مدرسان در حوزه پژوهش بودیم که خوشبختانه امسال شاهد ایجاد توازن میان دو حوزه آموزش به پژوهش در ارزشیابی فعالیت مدرسان بودیم.

دکتر فتح طاهری در خاتمه اذعان کرد: در سال گذشته ۶ رویداد شتاب در استان قزوین برگزار شده است و تا نیمه نخست امسال نیز پیش بینی شده است که ۷ رویداد شتاب جدید نیز در استان برگزار شود.

گفتنی است در جشنواره تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علاوه بر ۶ مدرس برتر استانی، از ۱۰ مدرس شایسته تقدیر در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین نیز قدردانی به عمل آمد.