رئیس پارک علم و فناوری قزوین: دستگاه‌های اجرایی را سد راه شرکت‌های دانش بنیان در استان ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مافی، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: تنها راه حل کشور برای برداشتن موانع تولید، بها دادن و به چرخه انداختن شرکت‌های دانش بنیان است.

او افزود: بانک‌ها شرکت‌های دانش بنیان را به رسمیت نمی‌شناسند و این شرکت‌ها نمی‌توانند از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند.

مسئولان با استارت آپ‌ها آشنا نیستند

آقا علیخانی، مدیر کل بازرسی استان قزوین هم در این جلسه گفت: برای شکوفایی اقتصاد درون کشور باید کارخانه‌ها را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم.

او افزود: مسئولان با استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناورانه آشنا نیستند و نمی‌دانند که کار این نوع شرکت‌ها وابسطه به زمان است.

آقا علیخانی ادامه داد: بروکراسی یعنی حاکمیت نظم بر ادارات، اما در ایران مدیران بروکراسی را تبدیل به کاغذ بازی کرده اند.

مدیر کل بازرسی استان قزوین تصریح کرد: قوانین باید اصلاح شوند و قوانین ما مربوط بر شرکت‌های سنتی است که این قوانین برای شرکت‌های سنتی تدوین شده است.

در ادامه این نشست، صاحبان شرکت‌های دانش بنیان هم به بیان مشکلات خود پرداختند که از جمله مهمترین مشکلات آن‌ها همکاری نکردن مدیران دستگاه ها، همکاری نکردن بانک ها، کند بودن روند دریافت مجوزها، شناسایی نکردن شرکت‌های دانش بنیان و اجرا نکردن قوانین توسط دستگاه‌ها را ذکر کردند.

در پایان تفاهم نامه ای به منظور تسهیل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فی مابین پارک علم و فناوری قزوین و اداره کل بازرسی استان امضا شد.