سرفصل رشتههای کاردانی حسابداری امور مالی، کاردانی حسابداری بهای تمام شده و کاردانی حسابرسی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین بازنگری و مورد تصویب شورای برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه قرار گرفت.
سرفصل ۳ دوره آموزشی کاردانی حسابداری امور مالی، کاردانی حسابداری بهای تمام شده و کاردانی حسابرسی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین بازنگری و مورد تصویب شورای برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ دکتر محمدرضا بابایی معاون آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین و دبیر کمیته علمی-تخصصی بازنگری برنامههای درسی رشته حسابداری دانشگاه با بیان این خبر اظهار داشت: کمیته علمی-تخصصی بازنگری برنامههای درسی رشته حسابداری با عضویت ۷ نفر از اساتید صاحب نام دانشگاهی و صاحب نظران شاخص رشته حسابداری با محوریت مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین تشکیل و با هدف تطبیق دروس ۳ رشته کاردانی حسابداری امور مالی، کاردانی حسابداری بهای تمام شده و کاردانی حسابرسی با نیازهای واقعی جامعه و بازار کار، اقدام به بازنگری دروس این رشتهها نمود که در نهایت با تصویب شورای برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه، این برنامهها جایگزین برنامههای آموزشی قبلی در این ۳ رشته شد. وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش عالی کشور و آموزشهای مهارتمحور این دانشگاه، سعی شده است ضمن توجه به کاربرد نرمافزارهای حسابداری در تک تک دروس، در تعیین منابع آموزشی این دروس از کتب تخصصی که توسط مدرسان باتجربه دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین شده است نیز استفاده شود.
تعدادی از عناوین درسی برای اولین بار در سطح دانشگاههای کشور در برنامه درسی قرار گرفته است
معاون آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین با اعلام اینکه تعدادی از عناوین درسی برای اولین بار در سطح دانشگاههای کشور در برنامه درسی این رشتهها قرار گرفته است، گفت: از جمله این دروس میتوان به درس اقتصاد مقاومتی، حسابرسی بنگاههای کوچک، مبانی کنترل و تصمیمات مالی، مکاتبات تجاری و گزارش نویسی مالی، موجودی کالا و انبارگردانی اشاره کرد که پیش از این در هیچ گرایشی از رشته حسابداری در زیرنظامهای آموزش عالی ارائه نشده است.
دکتر بابایی که خود در زمینه رشته حسابداری صاحب تالیفات متعددی است با بیان اینکه تغییرات پرشتاب در جوامع امروزی و نگرشهای جدید به اقتصاد و تجارت، حسابداری و امور مالی را بسیار پیچیده کرده است، در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که سرفصل دروس این رشتهها مطابق با این تغییرات روزآمد نشوند، فارغالتحصیلان به علت عدم تسلط کافی به مباحث جدید، توانایی تصمیمگیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات علمی را نداشته و نمیتوانند در برنامهریزی و پیشبینیهای مالی و اقتصادی شرکتهای خصوصی یا موسسات دولتی بدرستی ایفای نقش کنند.
