افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار دانشگاه پایگاه خبری دوم آذر، سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت دانشجویی، با تأکید بر ضرورت توجه به امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان گفت: وظیفه‌ی ما این است که برای دانشجویان عزیز و فرزندان این کشور که در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک دانشگاه تراز اول پذیرفته می‌شوند، امکانات رفاهی لازم را از قبیل خوابگاه، تغذیه، امکانات بهداشتی و ورزشی فراهم کنیم که طی سال تحصیلی گذشته در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی افزود: به منظور بهبود وضعیت اسکان دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در حدود ۵۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی و حدود ۳۵ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های متأهلی اضافه و مراکز رفاهی مانند بوفه‌ها، چاپ و تکثیر، نانوایی، آرایشگاه و خیاطی و مانند آن در خوابگاه‌های کوی برادران و خواهران و همچنین در پردیس‌های دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که معاون محترم دانشجویی دانشگاه، در حوزه‌ی ورزش فردی فعال و دارای نشان قهرمانی هستند، برنامه‌های خوبی در حوزه ورزش اجرا شده و امکانات ورزشی دانشگاه به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است؛ در سال گذشته ۴ هزار و ۳۰ متر مربع به سالن‌های بدن‌سازی، بسکتبال، والیبال، پینگ‌پنگ، کشتی و فوتبال اضافه و زمین چمن مصنوعی خوابگاه خواهران و سالن بدن‌سازی پردیس شهید عباسپور احداث شده است.

افزایش ۳۰۰ درصدی دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دانشگاه در خصوص جذب دانشجویان خارجی گفت: در سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید بهشتی ۳۰۰ درصد افزایش داشته که البته این رقم با وضعیت مطلوب مورد نظر هیأت رئیسه دانشگاه فاصله دارد. هدف ما این است که در فاز اول تعداد دانشجویان خارجی را به ۲ هزار نفر برسانیم که در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف هستیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی در یکی از بهترین نقاط تهران قرار دارد و با داشتن امکانات بسیار خوب، فرصت ارزشمندی برای پذیرش دانشجویان خارجی دارد که محقق شدن این امر علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی لازم به جوانان علاقمند کشور‌های منطقه، در این مسیر اقدامات فرهنگی مثبتی هم می‌تواند انجام شود و از دیگر سو از نظر اقتصاد آموزش عالی هم می‌تواند برای دانشگاه مفید باشد.

بهبود امکانات تغذیه‌ای و درمانی

نصیری در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه‌ی بهبود وضعیت تغذیه‌ی دانشجویان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، رستوران مرکزی دانشگاه و پردیس شهید عباسپور به صورت اساسی بازسازی شد، تجهیزات آن‌ها ارتقاء یافت و فضای آن‌ها طی یک فرایند طولانی و زمان‌بر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: علاوه بر این، دانشگاه با ارائه برخی غذا‌های محلی و ملی در سطح کیفی خوب، به تغذیه‌ی دانشجویان تنوع بخشیده و با ارائه کردن غدای «نیم‌پرس» از دورریز و هدر رفت غذا جلوگیری کرده است. تأسیس رستوران مکمل برای عرضه غذای رستوران‌های شناخته شده با قیمت مناسب، اقدام دیگری است که از مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه وام دانشجویی تصریح کرد: در سال گذشته حداکثر پوشش برای وام‌های دانشجویی مانند وام‌های تحصیلی، مسکن، ازدواج، ودیعه و شهریه تحصیلی لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با برشمردن اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: فعالیت‌های زیادی برای گسترش فضای درمانگاه دانشگاه، حضور پزشک و دندان‌پزشک متخصص و غربالگری گسترده برای بیماریابی و درمان سریع و به‌موقع بیماران صورت گرفته است؛ به ویژه برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ در سطح خوابگاه‌ها و فضا‌های آموزشی از زمان شیوع این بیماری، تلاش‌های ارزشمندی انجام است. ​​​​​​​