به گزارش خبرنگار استان‌های پایگاه خبری دوم آذر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در خصوص سفراخیر رئیس قوه قضائیه به استان قزوین در نامه‌ای نوشت: آیا رواست که شخص جنابعالی در میان این حجم از مشکلات استان به‌جای دیدار و گفتگو با مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها به‌صرف حضور در دادگستری استان اکتفا کنید.

متن نامه به شرح زیر است:

هو القاضی

خدمت ریاست محترم قوه قضائیه _ جناب آقای حجت الاسلام محسنی اژه‌ای

سلام علیکم

پیرو سفر حضرتعالی در روز‌های اخیر به استان شهیدپرور قزوین و در حواشی بازدید‌ها و دیدار‌ها با اقشار مردم این شورا مطالبی را منظور نظر و قابل تامل میداند که خدمت حضرتعالی اعلام میدارد.

به روال سفر‌های گذشته‌ی ریاست سابق قوه قضاییه به استان‌ها و دیدار‌های وی با نخبگان و مردم استان‌ها حضرتعالی نیز در ادامه‌ی این سفر‌ها به منظور بازدید و رسیدگی به مشکلات به استان‌ها سفر دارید که از جمله آن سفر‌ها سفر به استان قزوین بود.

اما این سفر تفاوت‌هایی داشت که از جمله‌ی آن‌ها جای خالی دانشجویان و نخبگان بود که امروز در استان علمداران مطالبه‌گری و احقاق حق مظلومین هستند.

در استانی که فساد گاهی آنقدر عمیق و “گسترده” بود که صدای اعتراض استانی تبدیل به یک مطالبه‌ی کشوری شد و از نقاط مختلف کشور برای ل این مشکلات همصدا شدند.

هفت‌سنگانی که منشا ایجاد آن از درون دادگستری استان بود و زمین‌های زراعی قزوین را به مناطقی برای جولان فساد و اشرافی‌گری تبدیل کرد فسادی که دامن چند اداره و ارگان را آلوده کرد.

فسادی که پس از آن بانیان و عاملان آن بجای مواخذه و ملامت، برای بستن دهان منتقدین فقط از مقام‌های استانی تودیع شدند، ولی پس از آن این مسببان را در مقامات بالاتر دیدیم.

استانی که در آن خصوصی سازی نابجا کمر تولیدکنندگان استان را شکست موجب تعطیلی امثال کنتورسازی‌ها و فرنخ‌ها شد و چند ده و چند صد خانواده محتاج نان شب شدند و در همین حین رئیس کل وقت دادستانی استان بجای پشتیبانی از مطالبه گران و رسانه‌های پیگیر در این مسئله آن‌هارا در بایکوت خبری قرار داد و حال شاهد آن هستیم که وی به عنوان مشاور حضرتعالی در مدارج بالاتر مشغول به کار شده.

حال با این تفاسیر آیا رواست که ما دانشجویان که به قول شهید بهشتی که موذنان جامعه هستیم حتی به اندازه‌ی یک صندلی در دیدار با شما در استان خودمان سهم نداشته باشیم؟

آیا رواست که مردم استانی از دیداری که به اصطلاح با اقشار مردم صورت گرفته حتی خبر هم نداشته باشند؟

آیا رواست که شخص جنابعالی در میان این حجم از مشکلات استان به‌جای دیدار و گفتگو با مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها به‌صرف حضور در دادگستری استان اکتفا کرده و از دیدار با کارگران بی‌کار شده‌ی واحد‌های تولیدی، نخبگان استان، اساتید، اشخاص تاثیرگذار در میان مردم و به نمایندگی از آن‌ها دانشجویانی که همیشه صدا و ندای دادخواهی این مردم بوده اند غافل شوید؟

مگر نه آنکه همین دیدار‌ها و گفتگو‌ها باعث الفت قلوب و آرامش مردم میشود؟

مگر نه‌آنکه حضور شخصی در جایگاه جنابعالی در میان مردم آنهارا به انقلاب دلگرم میکند؟

تمام کلام این شورا و اعضای آن این بوده و هست که باید صدای مظلومین باشیم و آنرا به گوش مسئولین برسانیم که همانا خدمت به این ملت کم از عبادت ندارد.