به گزارش خبرنگار استان‌های پایگاه خبری دوم آذر، فاطمه کریمی، مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان تحکیم وحدت دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین در جلسه‌ای که به مناسب روز دانشجو با استاندار قزوین برگزار شد گفت: تحول در انتخاب مدیران استان و عدم استفاده از مدیران منتصب به دولت قبل: متاسفانه در ۸ سال گذشته، استان از انتصابات قبیله‌ای و قومی به شدت ضربه خورده و دیگر فرصت آزمون و خطا برای آن باقی نمانده است لذا از استاندار انتظار داریم که در انتخاب مدیران، دقت لازم به عمل آورند و از افراد ناکارآمد در سطح مدیریتی استفاده نشود.

کریمی افزود: خوشبختانه استان قزوین دارای ظرفیت بالای نیروی انسانی توانمند و انقلابی است از این رو میتوان با برنامه ریزی دقیق و درست و به دور از نگاه‌های محدود سیاسی و جناحی از این سرمایه‌ها استفاده کرد. افزون بر آن، مدیرانی هم که انتظارات را برآورده نمی‌کنند باید برکنار شوند. آنچه ما از شما انتظار داریم اینست که افرادی را انتخاب کنید با ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب. افرادی که برای مناصب گوناگون استانی انتخاب میشوند باید توانایی جبران سوء مدیریت‌ها و ترک فعل‌هایی که در دولت گذشته اتفاق افتاده است را داشته باشند و تلاششان در راستای جبران این خسارات به کارگیرند.

مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان تحکیم وحدت دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: مسئله دیگر که بسیار حائز اهمیت است، بحث فضای رسانه‌ای نهاد‌های مدیریتی و اجرایی استان به ویژه از حیث آگاهی بخشی و ارتباطات مردمی است. از آن جا که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مشارکت مردم در سطوح مختلف، آگاهی بخشی مستمر از جانب حاکمیت بوده، مجموعه‌های موثر اجرایی باید در نهایت قوت از فضای رسانه‌ای برای نیل به این هدف استفاده کنند متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد این مسئله بودیم که این نهاد‌ها از جهت اطلاع رسانی عملکرد ضعیفی داشته اند. مردم و به ویژه نخبگان، باید بدانند که در مجموعه‌های مهم سیاست گذار و یا اجرایی استان چه می‌گذرد. از این بابت نیاز است در نهاد‌های اثرگذار به ویژه مجموعه استانداری این فضا باقوت بیشتری همراه شود.

وی ادامه داد: نکته بعد در خصوص شکاف میان دانشگاه‌ها و فضای استان است. مستحضرید که استان ما از حیث اکادمیک از فضای مطلوبی برخوردار است از این بابت روا نیست دانشگاهی که می‌تواند نبض تحولات مثبت استان باشد، در حاشیه مسیر خودش را برود و شهر بدون توجه به این ظرفیت اثرگذار مسیر خود را طی کند. از این رو ارتباط مجموعه‌های دانشگاهی با فضای استان نیازمند تقویت است که این مهم هم از جانب فضای دانشگاهی و هم از جانب مسئولین استانی باید مورد پیگیری قرار گیرد. از این باب پیشنهاد می‌شود شخص استاندار به این مهم عنایت ویژه داشته باشند و طی ارتباط مستمر با اساتید و دانشجویان از ظرفیت و نظرات آنان در حوزه‌های تخصصی استفاده شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اثر گذار در این حوزه مجموعه استانداری و به ویژه دفتر امور زنان و خانواده است. درخواست اول ما در این حوزه از شخص شما این است که اهمیت مضاعفی برای این امر قائل شوید. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد فعالیت ملموس و ارتباط چندان میان متولیان امور زنان استانداری و قشر نخبگانی استان نبودیم ضمن این که آمار‌های منسجم و اطلاعات شفافی از عملکرد این مجموعه‌ها در دسترس نیست؛ بنابراین نیاز است از این پس شرح فعالیت‌ها و کارنامه عمل این مجموعه به ویژه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مشخص گردد و متولیان این امر از فضای انفعال خارج بشوند و هم چنین صدای فعالین زنان و جامعه دانشجویی در این حوزه شنیده شود.